.
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403.
تاریخ امروز :

شهرداری شهریار : بسته هاي تشويقي مديريت شهري شهريار به منظور احياء بافت هاي فرسوده

شهرداري در نظر داردطبق قانون برنامه پنجم با اعمال سياستهاي تشويقي و حمايتي نسبت به احياء، نوسازي و بهسازي بافت‌هي فرسوده شهري و ناکار آمد در منطقه اميريه ومناطق تايين شده اين شهرستان اقدام نمايد.
مهندس رهنما شهردار شهريار، ضمن اشاره به ضرورت احياء و بازسازي بافت‌هاي فرسوده شهري و روستايي اظهار داشت: در همين ارتباط و طبق قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازي وشهرداريها موظفند سالانه نسبت به احياء و بازسازي 10 درصد از بافتهاي فرسوده شهري اقدامات لازم را انجام دهند و لذا شهرداري با توجه به اهميت موضوع در راستاي جلوگيري ازخسارت‌هاي جبران ناپذير در زمان وقوع بحران هاي طبيعي و بهبود و توسعه سيماي مطلوب شهري و رونق بخشيدن به ساخت و سازها پيرو مصوبه شوراي اسلامي شهر شهريار با اعمال سياستهاي تشويقي به مالکان درصدد اجراي اين طرح زير بنايي است.

وي در ادامه افزود: منطقه اميريه به دليل تراکم بالاي جمعيتي و ريزدانه بودن املاک ووجود بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري درمنطقه مذکور( شهريار) در اولويت اجرايي طرح مورد اشاره قرار دارد و درآينده نيز به فضل الهي اين طرح زير بنايي و عمراني در سايه مناطق و نواحي ديگر شهريار نيز عملياتي خواهد شد.

وي در ادامه تصريح کرد: نقشه محدوده‌ بافت هاي فرسوده و ناکارآمد شهري تهيه شده و شهرداري مصمم است تا با مشارکت مردم و مالکين سالانه نسبت به نوسازي و بهسازي 10 درصد از بافتهاي فرسوده شهري که به دليل فرسودگي کالبدي، نبود فضاهاي مناسب از قبيل دسترسي به خدمات و زيرساختهاي شهري آسيب پذير بوده و به دليل عدم ارزش مکاني، محيطي و اقتصادي بالا، با بي ميلي و عدم اشتياق سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در چنين مناطقي مواجه است، اقدام نمايد.

 شهردار شهريار تسهيلات قابل پرداخت جهت نوسازي بافتهاي فرسوده در منطقه مورد اشاره را به شرح ذيل اعلام نمود:

الف) 50 درصد تخفيف در عوارض صدور پروانه

ب) تقسيط 36 ماه باقيماند عوارض صدور پروانه

ت) اعطاي تسهيلات نوسازي بافت فرسوده تا سقف سيصد ميليون ريال براي هر واحد مسکوني

ث) اعطاي وام بدون نياز به سپرده گذاري در بانک پرداخت مي شود و نرخ سود تسهيلات نيز تابع ضوابط و مقررات بانک مرکزي جمهوري اسلامي خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مجموعه شوراي شهر وشهرداري شهريار براي آن دسته از املاک واقع در بافت فرسوده مصوب که در اثر تعريض معابر عمومي بخشي از زمين‌هاي آنها در طرح اصلاحي قرار مي گيرد، نيز برنامه ريزي‌ها و تمهيدات خاص و مقتضي در جهت جبران خسارت ناشي از اجراي طرح مذکور، انديشيده شده است.

علاقه مندان ميتوانند جهت اطلاعات بيشتر به آدرس : شهریار خیابان ولیعصر مجتمع تجاری ولیعصر طبقه سوم و یا به سایت زیر مراجعه نمایند.

معرفی مدیرعامل

  

حسین دهقان

مدیر عامل  سازمان همیاری

شهرداریهای استان تهران

ثبت نام پیمانکاران

WhatsApp Image 2021 04 18 at 08.44.46

بانک اطلاعات مشاوران

پیوند ها

نماد اعتماد الکترونیکی

کلیه حقوق وبسایت متعلق به سازمان همیاری شهرداریهای استان تهران می باشد

Back to Top

Template Design:Dima Group