.
پنجشنبه 9 فروردين 1403.
تاریخ امروز :

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در آئین زنگ مطالعه

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، در آئین زنگ مطالعه در این شهرستان، گفت: مهم ترین معیار ارزیابی جوامع پیشرفته، میزان مطالعه افراد است.

فرهاد بشیری، نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، در آئین نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در آموزشگاه شهید مظفر این شهرستان، گفت: موضوع کتابخوانی بسیار اهمیّت دارد و یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی جوامع پیشرفته در هر کشور، میزان مطالعه افراد در آن کشور می باشد.

وی با اشاره به این که بعضی از آمار ها شبکه های مجازی، سرانه مطالعه روزانه برای هر فرد در ایران را، هجده دقیقه نشان می دهد، ادامه داد: مطالعات این افراد بنا بر سن، تحصیلات و جنسیت، متفاوت است و در کشورمان نیز میزان مطالعه متفاوت است.خانم ها توجه بیشتری به مطالعه داشته باشند/بانوان کارآمد، زمینه ساز پیشرفت و توسعه خواهند بود.

بشیری ادامه داد: این مطالعات و پژوهش ها نشان می دهد، آقایان بیشتر از خانم ها مطالعه می کنند و این نکته باید قابل توجه خانم ها باشد، که باید مطالعتشان را بیشتر بکنند.

 

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از برگزاری آئین نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی شهرستان پاکدشت در یک دبیرستان دخترانه، این امر را حاوی یک پیام مهم دانسته و ادامه داد: آنچه که در جوامع مختلف می تواند منشأ و آبشخور پیشرفت باشد، بانوان کارآمدی هستند که می توانند زمینه ساز ترقی و توسعه جامعه باشند.

 

بشیری، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با واکاوی مسیر و بررسی روند تحول رسیدن به پیشرفت در هر جامعه، ملاحظه می کنیم که بانوان همیشه نقش موثر و حساسی را در این زمینه ایفا نموده اند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در جوامع دانشگاهی ملاحظه می کنیم که عمده دانشجویان خانم ها هستند، که این امر جای شکر و خوشحالی دارد، البته آقایان باید جدی تر تلاش کنند و فعّالیّت های گسترده تر انجام دهند تا جامعه ما بتواند،  یک جامعه یشرفته در همه زمینه ها باشد.

 

کتابخوانی ریشه در تاریخ ایران دارد

 

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قدمت و زمینه تاریخی مطالعه در جمهوری اسلامی ایران، همچنین اشاره به وجود کتابخانه های بسیار بزرگ مانند کتابخانه خواجه نصیرالدّین طوسی و ریشه بسیار مستحکم آن در تاریخ مطالعه در ایران، اظهار داشت:  امثال کتابخانه هایی مثل کتابخانه خواجه نصیر در حدود چهارصد هزار جلد کتاب داشته و این در حالی است که در همان دوران در بسیاری از کشورهای اروپایی که امروزه ادعای توسعه، تمدن و پیشرفت می کنند، در حدود دویست تا چهار صد جلد کتاب وجود داشته است.

 

فرهاد بشیری، ضمن تأکید بر دیرینه تاریخ انسانی بسیار پیشرفته ایران اسلامی، گفت: باید قدر این تاریخ با شکوه را بدانیم، که ما امروزه در هر زمینه ای تلاش و حرکت کنیم، همه و همه منبعث از آن تاریخ بسیار نورانی و مشعشعی است که ما را در بین ملت های  مختلف سرآمد نشان می دهد،

 

وی ضمن توصیه دانش آموزان به مطالعات غیر درسی در کنار مطالب درسی، اظهار داشت: باید کتاب های غیر درسی را هم مطالعه کنیم، تا در کنار مباحث علمی، هریک، حوزه های تخصصی را نیز به طور حرفه ای بیاموزیم.

 

مطالعات مردم باید به حوزه های تخصصی معطوف شود

 

بشیری با اشاره به این نکته که روزنامه اطلاعات می گوید از سال 53 تا کنون ذائقه ما ایرانیان در مطالعه، تغییر محسوسی نداشته است، ‌اظهار داشت: در آن موقع بیشتر مردم بیشتر کتاب رمان ادبی و داستانی مطالعه می کردند و امروز هم گرایش به مطالعه در حوزه ادبیات بیشتر است.

 

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر این که مطالعات مردم باید به حوزه های تخصصی معطوف شود، خطاب به دانش آموزان گفت: باید تلاش کنیم در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی، ساعات مطالعاتمان را افزایش دهیم؛ چرا که هر چه در عرصه دانش تئوری غنی تر باشیم در زندگی شاهد افق های بیشتری برای پیشرفت خواهیم بود.

 

وی با اشاره به دو کلمه جمهوریت و اسلامیت که شعار اصلی نظام ایران را تشکیل می دهد، خاطر نشان کرد:‌ در جامعه ای که تکیه بر ارزش های دینی و اسلامی دارد، همه مرد باید همه مردم دانستن را سرلوحه کار خود قرار دهند و در این راستا، توجه به کتابخانه ها مسأله بسیار مهمی است.

 

همه حرکت ها در شهرستان پاکدشت علمی، فرهنگی و توأم با فرهیختگی است

 

بشیری،‌ ضمن تقدیر ویژه از روند بسیار مطلوب فعّالیّت های آموزشی و پرورشی در سطح شهرستان پاکدشت، ‌اهتمام مسئولین امر و همکاری های ویژه مسئولین شهرستانی با آموزش و پرورش،‌ با اشاره به افتتاح چند باب پروژه آموزشی با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، ‌گفت: آموزش و پرورش جایگاه خطیر و حساسی در ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در ترغیب آنان به مطالعه دارند.

 

وی گفت: همه این مسائل، گواه بر همین موضوع است که همه حرکت ها در شهرستان ما علمی، فرهنگی و توأم با فرهیختگی است و ای امر، گواه بر این است که همه حرکت ها در شهرستان پاکدشت، بنیان علمی و فرهنگی دارد.

 

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، در همین راستا خاطر نشان کرد: هنگامی که رئیس آموزش و پرورش این شهرستان پشت تریبون قرار می گیرد، می توان از کلام او این نکته را دریافت که وی نماد دانستن و ترقی است و امروزه، این موضوع را در شهرستان پاکدشت به عینه مشاهده می کنیم.

 

بشیری،‌ ضمن اشاره به وجود محدودیت های بسیار در زمینه مطالعه در کشور،‌ ادامه داد: با وجود همه محدودیت ها، موضوع کتاب باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و خوشبختانه اتفاقات خوبی در راستای مطالعه و کتابخوانی در حوزه  آموزش و پرورش رخ داده است و مطابق با هدف گذاری های انجام شده، برای سال آینده هم،‌ شاهد اجرای جدی تر این روند، در کنار همه حوزه های تلاش در شهرستان پاکدشت خواهیم بود.

 

این مقام مسئول، ضمن تحسین وجود همگرایی و همدلی در سطح شهرستان پاکدشت، تأکید کرد: باید به خوبی از این ظرفیت استفاده بکنیم.

 

بخش اعظمی  از نخبگان علمی ما، دانش آموزان ما هستند

 

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، زنگ مطالعه را فرصتی برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان دانسته واضافه کرد: بخش اعظمی  از نخبگان علمی ما، دانش آموزان ما هستند.

وی با اشاره به نام آموزشگاه،‌ که به نام شهدای مظفر نام گذاری گردیده است، دانش آموزان را به مطالعه زندگینامه و سیره شهدا، به ویژه شهدای بومی شهرستان، خاطر نشان کرد: همین سه شهید اهل مطالعه بودند و شهید علی مظفر، در عملیات والفجر هشت مقدماتی، از همه لحظاتش استفاده می کرد و مطالعه می کرد.

 

بشیری، خطاب به دانش آموزان گفت:‌ لحظات و فرصت ها به سرعت می گذرد و آنچه که مهم است این است که انسان بتواند از این زمینه ها استفاده بکند.

وی همچنین گفت: مطالعه زندگی این شهدای سر افراز به ما کمک می کند که خود و جامعه را بهتر بشناسیم، دنیای اطراف را  بشناسیم و انسان های آگاهی باشیم که در ساختن افق های پیش رو در آینده در ایران اسلامی، دچار مشکل نشویم.

 

دشمن آماده است که در همه زمینه ها در جمهوری اسلامی اختلال ایجاد بکند

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به توطئه های دشمن و ضرورت آگاه سازی دانش آموزان در این زمینه،‌خاطر نشان کرد: دشمن آماده است که در همه زمینه ها در جمهوری اسلامی اختلال ایجاد بکند و هر روز، ابزار توطئه ای دشمن در این زمینه متفاوت می شود؛ یک روز از ارذل و اوباش استفاده کردند و دولت مردمی مصدق را سرنگون کردند؛ در انقلاب اسلامی مزدور ها را به میدان آوردند؛ جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و اخیرا هم القاعده و داعش و دیگران به نحوی  دنبال این هستند که اساس توسعه پیشرفته دینی و انقلابی را مورد هدف قرار دهند.

بشیری ادامه داد:  باید همه دقت و مطالعه بکنیم و افق و چشم انداز بسیار وسیع شما می تواند به این موضوع بسیار کمک بکند تا سد راهی برای پیشگیری از همه توطئه ها در مقابل دشمن بسازد.

گفتنی است، آئین زنگ مطالعه در شهرستان پاکدشت، ساعاتی پیش، با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی، در آموزشگاه دخترانه شهدای مظفر، نواخته شد.

معرفی مدیرعامل

  

حسین دهقان

مدیر عامل  سازمان همیاری

شهرداریهای استان تهران

ثبت نام پیمانکاران

WhatsApp Image 2021 04 18 at 08.44.46

بانک اطلاعات مشاوران

پیوند ها

نماد اعتماد الکترونیکی

کلیه حقوق وبسایت متعلق به سازمان همیاری شهرداریهای استان تهران می باشد

Back to Top

Template Design:Dima Group